Witamy na stronie SP 4 im.Mikołaja Kopernika w Pile, mamy nadzieję że znajdziesz potrzebne informacje.

MDJ.jpg

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego obchodzony jest corocznie 21 lutego, a jego celem jest podkreślenie znaczenia języków ojczystych w zachowaniu tożsamości kulturowej oraz promowanie różnorodności językowej i wielojęzyczności na całym świecie. Dzień ten został ustanowiony przez UNESCO w 1999 roku, w celu zwiększenia świadomości na temat zagrożeń związanych z zanikiem języków oraz konieczności ich ochrony.

Język ojczysty to podstawowy nośnik tradycji, historii, wartości oraz kultury narodowej. Wiele języków, niestety, zniknęło z przestrzeni publicznej, a niektóre są na wyginięciu. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma na celu zwrócenie uwagi na te zagrożenia i zachęcanie do ich ochrony, poprzez edukację, badania nad językami, a także wspieranie inicjatyw mających na celu ożywienie języków lokalnych i regionalnych.

Obchody tego dnia odbywają się na całym świecie, w tym w szkołach, instytucjach edukacyjnych oraz organizacjach międzynarodowych. Są one okazją do organizowania warsztatów, spotkań, wystaw oraz innych wydarzeń, które promują znaczenie języka ojczystego, a także ukazują bogactwo kulturowe, jakie niesie za sobą różnorodność językowa.

W obliczu globalizacji, która prowadzi do zacierania granic językowych, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego przypomina, jak ważne jest pielęgnowanie i rozwijanie języka, który jest integralną częścią naszej tożsamości.

Poniżej przygotowaliśmy niespodziankę językową, zmierzysz się z nią?. Ostrzegamy !!! 

Ten tekst jest pełen trudnych, abstrakcyjnych słów, które zmuszają do głębszej refleksji nad naturą języka i myśli.

W eufonii zjawisk fenomenalnych, zakorzeniony w archaicznych sublimacjach, filar subiektywności manifestuje transcendentalne wrażenia. Ambiwalentne frapowanie egzystencjalnych niepokojów uwidacznia się w ontologicznych przemyśleniach, które kłócą się z nieuchwytnym esencjalizmem wszechświata. Przeplatające się aforyzmy, pełne erudycyjnych metafor, otwierają furtki do niezrozumiałych niuansów psychologicznych.

Metafizyczne spekulacje, skrywane w retorycznych labiryntach, zacierają granice między prawdą a iluzją, zwiastując nieodgadnioną istotę bytów. Kontemplacyjne analizy, wysoce introspektywne, docierają do samych fundamentów racjonalności, wywołując zjawiska kognitywne. Wśród tych sferycznych konfuzji próżności, każda próba wyjaśnienia nieuchwytnej wiedzy prowadzi do wniosków abstrakcyjnych, które zdają się nie do pojęcia.

Standardy Ochrony Małoletnich

som.jpg

Młode Głowy

Akcja Edukacja

AE.png

Laboratoria Przyszłości

Egzamin ósmoklasisty

Telefon zaufania

Bezpieczny Internet

bezpieczny internet

Edukacja ekologiczna

Doradztwo zawodowe

Szkolny Klub Sportowy

Nasza Szkoła

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.png
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • sp4c.JPG
  • sp4e.JPG
  • szkola1.jpg
  • szkola2.jpg
  • szkola3.jpg
  • szkola4.jpg
  • szkola5.jpg
  • szkola6.jpg
  • szkola7.jpg
  • szkola8.jpg
  • szkola9.jpg
  • szkola10.jpg

Copyright © 2025 SP4 Piła Rights Reserved.

Używamy plików cookie, aby ulepszyć naszą stronę internetową i zwiększyć komfort korzystania z niej. Pliki cookie wykorzystywane do niezbędnego działania tej witryny zostały już ustawione. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk
To Top