Jesteś tutaj: Start
Już 10 czerwca 2025 r. zapraszamy wszystkich uczniów i nauczycieli na niezapomniany Dzień Włoski! Czekają na Was: słodkie włoskie przysmaki i napoje pyszne włoskie przekąski muzyka prosto z Italii i włoski klimat kiermasz różności z włoskimi inspiracjami Nie zapomnijcie ubrać się w kolory włoskiej flagi lub coś, co kojarzy się z Włochami! Będzie pysznie, kolorowo i klimatycznie! Zobacz plakat poniżej i szykuj się na włoską przygodę bez wychodzenia ze szkoły!
#DzieńWłoski #WłochyWSzkole #LaDolceVita
„Moja twarz wygląda znajomo”- to udowadniali uczniowie w Miejskim Konkursie Fotograficzno-Literackim organizowanym przez Salezjańską Szkołę Podstawową. Naszą szkołę reprezentowali: Magdalena Uliczka z kl. 7c, Karolina Tarłowska i Igor Kiraga z kl. 6b, Mikołaj Bartosz z kl. 8b oraz Natalia Sobieszczyk z kl. 7a. Ich artystyczne foty, na których wcielili się w literackie postacie, możecie zobaczyć poniżej. Cieszymy się, iż fakt, że Magda wstała o 5 rano, by na wiejskim cmentarzyku uchwycić potrzebne światło, został doceniony przez komisję i nasza uczennica zdobyła WYRÓŻNIENIE. Przyznajcie – Guślarz z II części „Dziadów”- jak żywy? Podziwiamy fotografie wszystkich uczestników i serdecznie gratulujemy udziału w konkursie.
Na stadionie odbył się Bieg Lotnika. Z każdej szkoły startowała 10 osobowa drużyna, Do pokonania był 800 metrowy odcinek dość wymagający. Nasza uczennica z klasy 6a zdobyła brązowy medal - Lange Julia.Chwiesiukowicz Mikołaj był piąty.
31 maja 2025 roku wolontariat działający przy Szkole Podstawowej nr 4 w Pile wziął udział w niezwykłym wydarzeniu. Fundacja Słoneczko wraz z Czesławem Mozilem otworzyli drugą edycję niezwykłego festiwalu muzycznego dla dzieci i młodzieży. To wydarzenie stworzone zostało z myślą o integracji, wspólnej zabawie i promowaniu młodych talentów, niezależnie od poziomu ich umiejętności czy indywidualnych potrzeb. W ramach Akademii ogłoszono konkurs muzyczny, na który uczestnicy przesyłali swoje nagrania. Spośród nich jury, z Czesławem Mozilem na czele, wybrali laureatów, którzy otrzymali szansę zaprezentowania się na festiwalowej scenie. Program wydarzenia wypełnił koncert młodych artystów oraz występy zaproszonych gości. To była bardzo pracowita sobota. Przebrani za "słoneczka" prowadziliśmy zbiórkę, która wspomoże fundusz stypendialny dla wybitnie uzdolnionych osób z niepełnosprawnościami, które poznamy podczas Słonecznej Gali Fundacji Słoneczko w październiku 2025 roku.
Z takimi hasłami odważnie poszła do Salezjańskiej Szkoły Podstawowej na Miejski Konkurs Czytelniczy pt: „Krótko, aczkolwiek ciekawie o książce” Magdalena Uliczka z klasy 7c. Poszła i …. wygrała Nasza uczennica brawurowo zaprezentowała serię książek o Marii Skłodowskiej-Curie skupiając się na tym, jak XIX-wieczny świat dyskryminował kobiety. Magda wcielając się w rolę młodej Marii zaprezentowała się jako myśląca feministka, która swoją pracowitością i życiową mądrością udowodniła, że kobiety nie są w niczym gorsze od mężczyzn. Na szczęście w „Czwórce” wszyscy to wiedzą! PS. Zaprezentowane książki to: „Mania, dziewczyna inna niż wszystkie”, „W poszukiwaniu światła”, „Alchemia”. Zapraszamy do szkolnej biblioteki!
A gdy odwiedziliśmy poznański uniwersytet…, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że świat jest piękny, zadziwiający, a przede wszystkim RÓŻNORODNY. Takie spostrzeżenia mamy po rewizycie na Wydziale Orientalistyki UAM w Poznaniu. W dniach 19-20 maja uczniowie naszej szkoły wzięli udział w DNIACH RÓŻNORODNOŚCI KULTUROWEJ. Zostaliśmy zaproszeni na tę imprezę w rewanżu za niedawną Konferencję „Wokół orientalnego stołu”. Szkolna konferencja a potem wizyta w Poznaniu to już nasza kilkuletnia tradycja Podczas pobytu na Wydziale Neofilologii uczestniczyliśmy w ciekawych warsztatach naukowych, grach językowych i kulturowych. Tańczyliśmy jak rodowici Turcy, podziwialiśmy grę na bębnach czy kazachskich mandolinach. Zachwycił nas występ wielokulturowego zespołu wokalno-instrumentalnego i prześcigaliśmy się w ciekawych konkursach, które dawały szansę wygrania atrakcyjnych nagród. Spróbowaliśmy egzotycznych przysmaków i szukaliśmy w nich polskich przypraw. To wszystko? Nie! Dla uczniów naszej szkoły zorganizowano osobne zajęcia, na których polscy studenci opowiadali o swoich podróżach na Bliski Wschód i dziwiliśmy się niezmiernie, że w Japonii wciąż wolą gotówkę od kart płatniczych, a ściany w domach są tak cienkie, że na wypadek trzęsienia ziemi składają się jak przysłowiowy domek z kart. Podobnie zadziwiły nas ciekawostki z Korei, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Egiptu. Słowem- było interesująco, wesoło i nietuzinkowo. Już nie możemy się doczekać kolejnych spotkań – najpierw w „Czwórce”, a potem na UAM. Przyznajcie – przed uczniami „Czwórki” świat staje otworem.
22 maja uczniowie z klasy 1b uczestniczyli w warsztatach Mansterkowo organizowanych przez sklep budowlany Castorama. Głównym celem warsztatów było rozbudzenie pasji do majsterkowania. Po zapoznaniu z zasadami bezpieczeństwa dzieci przystąpiły do wykonania skrzyneczki na drobiazgi. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem wbijali gwoździe, łączyli drewniane elementy i ozdabiali swoje prace. Zajęcia odbyły się w bardzo miłej atmosferze, sprawiły dzieciom dużo radości i dumy z własnoręcznie wykonanego dzieła.
Gdy „język giętki wypowie wszystko, co wymyśli głowa…”, wtedy uczniowie uczestniczą w Miejskim Konkursie Języka Polskiego W tym roku naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice z klasy 8b – Maja Kaleta i Joanna Obarska oraz uczeń klasy 8a – Jan Świrkula.
Z radością donosimy, że JOANNA OBARSKA zdobyła tytuł LAUREATA. Asiu – Słowacki byłby z Ciebie dumny PS. W imieniu Asi dyplom odebrała mama – dumna nie mniej niż poeta.
15 maja 2025 r. nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w warsztatach z zarządzania różnorodnością w klasie, które odbyły się w ramach projektu „Akcja edukacja – Targi Edukacyjne, Przystanek Praca”. Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach, pochodzeniu kulturowym oraz stylach uczenia się. Warsztaty miały na celu wsparcie nauczycieli w tworzeniu bardziej inkluzyjnego i otwartego środowiska edukacyjnego.