REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ SP 4
1. Świetlica szkolna w godzinach od 7.00 do 16.00 zapewnia opiekę dzieciom rodziców pracujących zawodowo.
2. Rodzice zapisujący dziecko do świetlicy, zobowiązani są wypełnić kartę zapisu i złożyć ją w sekretariacie w terminie do końca roku szkolengo, a oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych o sposobie opuszczania przez dziecko świetlicy do 7 dni po rozpoczęciu roku szkolnego.
3. Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do punktualnego odbioru dziecka ze świetlicy do godziny 16.00.
4. W świetlicy obowiązuje regulamin świetlicy, z którym dziecko jest zapoznawane we wrześniu.
5. Wychowanek świetlicy zobowiązany jest przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujących w szkole, na boisku szkolnym i placu zabaw oraz kulturalnego zachowania się, podstawowych zasad higieny oraz do szanowania sprzętu stanowiącego wyposażenie świetlicy.
6. Za celowe zniszczenie przedmiotów będących wyposażeniem świetlicy odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice/opiekunowie prawni.
7. W świetlicy przez cały rok szkolny obowiązuje zmiana obuwia. Ze względów higienicznych, zdrowotnych, a przede wszystkim bezpieczeństwa nie akceptujemy chodzenia dzieci na boso!
8. Uczeń po przyjściu do świetlicy zobowiązany jest pozostawić swoje rzeczy w szafie, w miejscu uprzednio przydzielonym przez wychowawcę i przestrzegać w nim porządku.
9. Uczeń od momentu przybycia do świetlicy aż do wyjścia do domu, przebywa pod opieką wychowawców i nie może oddalać się bez ich zgody (do toalety, biblioteki itp.).
10. Dziecko przebywające w świetlicy każdorazowo zgłasza potrzebę wyjścia ze świetlicy u wychowawcy.
11. Wychowawcy świetlicy nie ponoszą odpowiedzialności za dziecko, które udało się za zgodą rodziców na inne zajęcia pozalekcyjne trwające w czasie zajęć opiekuńczych.
12. Nie podlega opiece wychowawców dziecko, które nie dotrze do świetlicy. Obowiązkiem dziecka jest zgłosić swoje przyjście do wychowawcy świetlicy.
13. Świetlica nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w niej przedmioty. Prosimy, aby dzieci nie przynosiły do szkoły wartościowych przedmiotów np. telefonów komórkowych, MP3, PSP, większej gotówki itd.
14. Dzieci będą wypuszczane ze świetlicy na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne na podstawie pisemnej informacji od rodziców / opiekunów prawnych.
15. Osoba odbierająca dziecko zobowiązana jest powiadomić o tym wychowawcę świetlicy.
16. Uczniowie, którzy posiadają pisemne pozwolenie rodziców mogą samodzielnie wychodzić ze świetlicy do domu, muszą swoje wyjście zgłosić wychowawcy świetlicy.
17. Osoby obce dziecku, nieznane wychowawcom, odbierają je za pisemnym upoważnieniem rodziców lub opiekunów prawnych i po okazaniu dowodu osobistego.
18. Dzieci nie będą wypuszczane ze świetlicy na telefoniczną prośbę rodzica/opiekuna prawnego.
19. O wszelkich zmianach dotyczących trybu odbierania dziecka ze świetlicy rodzice muszą powiadomić wychowawców świetlicy na piśmie z datą i podpisem lub przez e – dziennik.
20. Nieprzestrzeganie zasad regulaminu może skutkować zawieszeniem lub skreśleniem dziecka z listy uczniów uczęszczających do świetlicy.
21. Wszelkie sytuacje zaistniałe w świetlicy, a niepokojące rodzica lub dziecko prosimy niezwłocznie zgłaszać wychowawcom świetlicy.
A gdy odwiedziliśmy poznański uniwersytet…, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że świat jest piękny, zadziwiający, a przede wszystkim RÓŻNORODNY. Takie spostrzeżenia mamy po rewizycie na Wydziale Orientalistyki UAM w Poznaniu. W dniach 19-20 maja uczniowie naszej szkoły wzięli udział w DNIACH RÓŻNORODNOŚCI KULTUROWEJ. Zostaliśmy zaproszeni na tę imprezę w rewanżu za niedawną Konferencję „Wokół orientalnego stołu”. Szkolna konferencja a potem wizyta w Poznaniu to już nasza kilkuletnia tradycja Podczas pobytu na Wydziale Neofilologii uczestniczyliśmy w ciekawych warsztatach naukowych, grach językowych i kulturowych. Tańczyliśmy jak rodowici Turcy, podziwialiśmy grę na bębnach czy kazachskich mandolinach. Zachwycił nas występ wielokulturowego zespołu wokalno-instrumentalnego i prześcigaliśmy się w ciekawych konkursach, które dawały szansę wygrania atrakcyjnych nagród. Spróbowaliśmy egzotycznych przysmaków i szukaliśmy w nich polskich przypraw. To wszystko? Nie! Dla uczniów naszej szkoły zorganizowano osobne zajęcia, na których polscy studenci opowiadali o swoich podróżach na Bliski Wschód i dziwiliśmy się niezmiernie, że w Japonii wciąż wolą gotówkę od kart płatniczych, a ściany w domach są tak cienkie, że na wypadek trzęsienia ziemi składają się jak przysłowiowy domek z kart. Podobnie zadziwiły nas ciekawostki z Korei, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Egiptu. Słowem- było interesująco, wesoło i nietuzinkowo. Już nie możemy się doczekać kolejnych spotkań – najpierw w „Czwórce”, a potem na UAM. Przyznajcie – przed uczniami „Czwórki” świat staje otworem.
22 maja uczniowie z klasy 1b uczestniczyli w warsztatach Mansterkowo organizowanych przez sklep budowlany Castorama. Głównym celem warsztatów było rozbudzenie pasji do majsterkowania. Po zapoznaniu z zasadami bezpieczeństwa dzieci przystąpiły do wykonania skrzyneczki na drobiazgi. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem wbijali gwoździe, łączyli drewniane elementy i ozdabiali swoje prace. Zajęcia odbyły się w bardzo miłej atmosferze, sprawiły dzieciom dużo radości i dumy z własnoręcznie wykonanego dzieła.
Gdy „język giętki wypowie wszystko, co wymyśli głowa…”, wtedy uczniowie uczestniczą w Miejskim Konkursie Języka Polskiego W tym roku naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice z klasy 8b – Maja Kaleta i Joanna Obarska oraz uczeń klasy 8a – Jan Świrkula.
Z radością donosimy, że JOANNA OBARSKA zdobyła tytuł LAUREATA. Asiu – Słowacki byłby z Ciebie dumny PS. W imieniu Asi dyplom odebrała mama – dumna nie mniej niż poeta.
15 maja 2025 r. nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w warsztatach z zarządzania różnorodnością w klasie, które odbyły się w ramach projektu „Akcja edukacja – Targi Edukacyjne, Przystanek Praca”. Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach, pochodzeniu kulturowym oraz stylach uczenia się. Warsztaty miały na celu wsparcie nauczycieli w tworzeniu bardziej inkluzyjnego i otwartego środowiska edukacyjnego.